Napenergia Plusz Program

66%-OS ÁLLAMI TÁMOGATÁSSAL

A pályázat megírását ingyenesen vállaljuk!

  • A Napenergia Plusz Program keretében 66% vissza nem térítendő állami támogatással lehet napelem rendszerre és energiatároló berendezésre pályázni.
  • A támogatás mértéke a beruházás költségeinek maximum 66%-a, de legfeljebb 5 millió forint, azaz a beruházás maximum 7,5 millió forint lehet.
  • A teljes keretösszeg 75,8 milliárd forint.
  • Maximum 15.160 projekt nyerhet, azaz összesen ennyi nyertes háztartás lehet.
  • Az elbírálásnál a jelentkezés sorrendje számít.
  • A pályázati előregisztrációt 2024. január 15-től lehet beadni.
  • Kizárólag új beruházás támogatható, meglévő rendszer bővítése és/vagy cseréje nem.
  • Támogatható a minimum 4 kW és maximum 5 kW teljesítményű inverterrel rendelkező háztartási méretű kiserőművek (HMKE) telepítése.
  • Tárolók kapacitása: maximum 7,5 kWh, maximum 10 kWh.
  • Az elszámolható költségek maximum 66%-át fedezheti a támogatás, legfeljebb 5.000.000 forintig.
  • A napelem panelek teljesítménye az inverter teljesítményének maximum 120%-a lehet.
  • Olyan magyar állampolgársággal rendelkező ingatlantulajdonosok vagy haszonélvező magánszemélyek, akik rendelkeznek adóazonosító jellel (tehát cégek és külföldi állampolgárok nem pályázhatnak és az ingatlan tulajdonosai között sem lehetnek).
  • Akinek nincs adó- vagy köztartozása. (Nem lehet 60 napot meghaladó lejárt adó vagy adók módjára behajtható köztartozása, kivéve, ha az adóhatóság fizetési halasztást vagy részletfizetést engedélyezett.)
  • Akinek nincs folyamatban lévő napelem beruházása.

Nem jogosult támogatási kérelmet benyújtani, akinek:

  • lejárt esedékességű, 60 napot meghaladó adó vagy adók módjára behajtható köztartozása áll fenn, kivéve, ha az adóhatóság számára fizetési halasztást vagy részletfizetést engedélyezett, illetve akinek az Európai Unió tradicionális saját forrásai címen tartozása van;
  • akinek a lakóingatlana vállalkozás (egyéni vállalkozás, egyéni cég, közkereseti társaság, betéti társaság, kft., zrt., stb.) székhelye, telephelye, fióktelepe;
  • akinek a beruházásra szánt lakóingatlanának tulajdonosai között van olyan, akinek vállalkozása (egyéni vállalkozás, egyéni cég, közkereseti társaság, betéti társaság, kft., zrt., stb.) is van.
  • Az első lépés a pályázati felületen történő előregisztráció, amit az Ügyfélkapunk keresztül tehet meg Ön, vagy meghatalmazottja. Az elbírálás az előregisztráció sorrendjében történik, de ez nem jelenti a pályázat leadását.
    Az előregisztrációhoz számos dokumentumot kell benyújtania:
    Tulajdoni lap vagy lapok, haszonélvezeti joggal kapcsolatos dokumentumok, ha ilyen terheli az ingatlant, lízingszerződés és lízingbe adó hozzájárulási nyilatkozata, ha lízingelt ingatlanról van szó, meghatalmazás, ha a kérelmet meghatalmazott nyújtotta be, személyi okmányok, az előregisztrációs kérelem benyújtását megelőző legutolsó villamosenergia-számla, egyéb releváns dokumentumok, amelyek az előregisztrációs kérelem megítéléséhez szükségesek.
  • A sikeres előregisztrációt követően tudja a pályázati támogatási kérelmet benyújtani, ám ehhez szükség van az áramszolgáltatóhoz történő csatlakozási kérelem benyújtásának igazolására és a vállalkozási szerződésre is.


Minél hamarabb érdemes lépnie, mert az elbírálás a pályázat beadásának sorrendjében történik, amihez elfogadott előregisztráció kell, és ehhez számos dokumentumot be kell szereznie, továbbá az áramszolgáltatói csatlakozási engedély benyújtásának igazolása is szükséges.

Több lehetőség is van arra, hogy Önnek mikor és mennyit kell fizetnie. Ami minden lehetőségben közös, az a kifizetések ütemezése.

A kifizetés három ütemben történik:

  • Előlegfolyósítás: Vállalkozói szerződés alapján történik, vagy Ön fizet, vagy a Támogató (azaz az állam). Ennek a mértéke attól függ, hogy ki fizet.
  • Időközi kifizetés: Készre jelentéskor a kivitelező a vállalkozási szerződésben rögzített bruttó vállalási ár 80%-áról állítja ki a részszámláját, és ezt kell kiegyenlíteni, amit a Kedvezményezett és a Támogató közösen fizet.
  • Záró kifizetés: Az elosztóhálózat üzemeltető (DSO – azaz az áramszolgáltatója) általi átvételének és üzembe helyezésének igazolását követően a kivitelező a vállalkozási szerződésben rögzített bruttó vállalási ár 20%-áról állítja ki a végszámláját, amelynek kifizetése szintén megoszlik a Pályázó és a Támogató között. Az előkészítési és pályázati összegek támogatott hányadát (66%) utólag fizeti a Támogató a Pályázónak.

Lépjen most, hiszen az elbírálás a pályázat beadásának sorrendjében történik! A pályázathoz elfogadott előregisztráció és számos más dokumentáció is szükséges, valamint további feltétel az áramszolgáltatói csatlakozási engedély igazolása.

A pályázat beadásának szűkös határideje és a sokrétű dokumentáció szükségessége miatt válassza profi támogatásunkat, melynek keretében ingyenesen végigvezetjük a teljes pályázási folyamaton!

 

KÉRDÉS ESETÉN HÍVJA A +36 20 237 5740-ES TELEFONSZÁMOT, VAGY KÉRJEN VISSZAHÍVÁST! KOLLÉGÁINK MINDEN KÉRDÉS KAPCSÁN RENDELKEZÉSÉRE ÁLLNAK.

Ingyenes visszahívás

Adja meg az adatait, és 24 órán belül felvesszük Önnel a kapcsolatot!

"*" a kötelező mezőket jelöli

Név*
Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.